Spisanie.to header-object

facebook facebook facebook
Регистрация Вход
Потребителско име
Парола
Запомни ме
Влезте чрез:
Всички полета са задължителни

Нови Шпионски Сериали

  22 Април 2014 3193 видяна
(3 гласа)

Американците - The Americans

Периодът, в който се развива сюжетът на сериала Американците говори сам за себе си. Годината е 1981, Роналд Рейгън току що е избран за президент на САЩ и нацията се чувства сякаш е положено началото на нещо ново.

В Съветският съюз обаче, промените идват малко по-бавно. Настъпват тревожни времена - Американският президент е доста агресивен и офицерите от КГБ вдигат на крак руската агентура в Щатите.

На този фон, The Americans разказва завладяващата история за „дремещите" агенти на КГБ – специално обучени шпиони, които от години живеят в американското общество като съвсем обикновени граждани, докато са част от Съветската разузнавателна мрежа в страната.

Филип (Матю Рис) и Елизабет Дженингс (Кери Ръсел), двама от въпросните агенти, са успели да се превърнат в средностатистическо американско семейство, с две деца - продукт на уговореният им брак, които нямат идея за реалните личности на родителите им; с дом в предградията на Вашингтон и с работа, свързана с постоянни пътувания.

В този дом - на сериала създаден от Джо Вайсберг - се разиграва сюжет, който може да засенчи много от филмите с горещи любовни отношения, зрелищни ръкопашни схватки и всякакви шпионски трикове, които постоянно се борят за вниманието ни.

Не е изненадващо - като се има предвид, че това е домакинство, управлявано от двама елитни КГБ шпиони - че Американците е една крайно заплетена семейна драма. Едно нещо е сигурно, че членовете на този шпионски екип, с времето са развили възгледи за американското общество, по-различни от тези, на които са били приучвани в КГБ.

Криза - Crisis

Всички обичаме внезапните завои в сюжета. Сериалът „Криза" на NBC, предлага няколко интересни обрата и бясно темпо, с което се развива действието в първите няколко епизода.

Какво обаче отличава трилъра от други подобни, като провалилия се Заложници (Hostages) на CBS? Хора, които са държани против волята си, също са в центъра на историята на Crisis и въпреки че новият сериал не е толкова сериозен и мрачен, като този на CBS, трудно може да се каже, че ще плени вниманието ви задълго. Продукцията има и някои други дребни кусури, но като цяло „Криза" е определян като „приличен за гледане".

Във времена, в които можете да избирате между голям брой сериали, които са доста или много добри, оценката „приемлив, ако не възлагате големи очаквания" не винаги е достатъчна.

Големият проблем на сериал „Криза" е, че не успява да се открои, въпреки присъствието на добри актьори и способността да поддържа напрежение в зрителя. След, като гледате първите няколко епизода, дали ще пожелаете да изгледате останалото? Това не е съвсем ясно.

Черният списък - The Blacklist

„The Blacklist" на NBC е един от малкото наистина страхотни нови сериали. Той е и доказателство, че все още ефирните телевизии могат да се конкурират със специализираните кабелни канали и то с шоу, чиито сюжет е преработван и използван много пъти в последните десетилетия.

Звездата в Черният списък е Джеймс Спейдър (Адвокатите от Бостън), в ролята на бившия агент Реймънд Ред Редингтън, който отдавна фигурира в листата на най-търсените престъпници на ФБР.

Един ден Ред се появява в офиса на ФБР, за да се предаде и за да помогне на агенцията да залови опасен международен терорист, който е смятан за мъртъв, но се оказва, че всъщност не е. Единственото условие на Реймънд е, че ще говори само с агент Лиз Кийн (Меган Буун, „Закон и ред: Лос Анджелис"), която е талантлив профайлър, наскоро завършил Куонтико.

Дотук нищо ново на пръв поглед, но създателят Джон Бокенкамп, който има два успешни трилъра с Хали Бери зад гърба си, знае как да вдъхне живот на клиширания сюжет. Да имаш актьор като Спейдър в главната роля със сигурност не вреди, както и да наемеш умен режисьор като Джо Карнахан за пилотния епизод. Сигурно си мислите, че вече сте наясно със сюжета и как ще се развие той, но ще се изненадате от интересния обрат, който ще претърпи.

В заключение, ефирните телевизии предпочитат трилърите и драмите, залагайки на сигурното. Докато кабелните канали пък вдигат летвата на креативността с продукции като Момчетата от Медисън авеню (Mad Men), Родина (Homeland), В обувките на Сатаната (Breaking Bad) и Живите мъртви (The Walking Dead).

Свързани статии
Коментари
Трябва да , за да може да публикувате коментар!

1 коментар

Четени

Коментирани